Balkanlar Volume 1 – Üsküp Gezi Rehberi

Yeni yılın ilk seyahati 🙂 Üsküp / Makedonya

23-24 Ocak 2016

Biletler Thy, 7:45 gidiş 20:30 dönüş

Canım İstanbul’umda toplu taşıma en azından ray üstü olanları gece 00:00 itibariyle hiçliğe erip sabah ezanını müteakip 6:00’da tekrar başlıyormuş. Gayri resmi 15+ milyon bir şehir için yuh kategorisinde uygulamalar diyorum!

Bu durumda sanırım Üsküdar – Taksim taksi ile sonrası Havataş olacak. Bu arada Havataş Kadıköy’den Atatürk Havalimanı’na gitmezmiş .. pek nazlı buldum bu yaklaşımları…

Hotel Super 8 Konaklama tercihi 3 kişi kahvaltı dahil bir gecelik konaklama 135,00 TL (40 eur civarı) merkezi imiş, Vardar nehrinin müslüman tarafında kalıyormuş – anlatıma gel! 🙂 Yani Üsküp’ü Vardar Nehri ikiye bölmüş, ee tabi Osmanlı’nın bezediği taraf müslüman mahallesi diğer taraf da hıristiyan mahallesi. Çarşı filan bu tarafta imiş ki kendisi Kapalı Çarşıdan sonra bu coğrafyada (Balkanlar mezkur coğrafya 🙂 ) en büyük çarşı imiş de bakınca pek çaktırmıyormuş bu durumu 🙂

Köfte – cevapi gibi bir adı vardı sanırım bir de yerel şaraplar tadılmadan gelinmeyecekmiş.

Para birimi dinar imiş- o da 1 eur / 60 dinar veya 1 lira / 18 dinar gibi düşünülebilirmiş.

Vize yok …şimdilik, ama Avrupa ile uyumlanma sürecinde kulübe giresi varmış. Bir de herkesin aman da her derdimiz bitti bir Skopje 2014’ümüz eksikti dediği yeni kasa projesi varmış. Ama galiba hedef tutturma konusunda onlar da bizden 🙂

Yaşlılar alaman lisanına vakıf imiş gençler ingilizce tercih ediyormuş, insanlar pek sevimli, sıcak, misafirperver imiş.

Yunanistan’la arada isim ve milli kahraman sahiplenme konularında görüş ayrılığı varmış. O bakımdan ülkenin adı bir İspanyol asilzadesinin gayrisahi çocuğuymuşcasına Former Yugoslavian Republic of Macedonia, İskenden de bir atlı savaşçı imiş – Kendisini arkeoloji müzesi detaylı anlatımlarında kaybolmuş hisseden? 🙂

Bütün Balkan’lar gibi Makedonya’da da doğa bir alexmiş. Ohrid bir de Kanyon Matka görmeden gelinmeyesiymiş de biz 2 günlüğüne gidiyoruz. Bol cami, bedesten, köprü filan gezi geliriz kanımca…

Peki bütün bu bilgilerden sonra neler oldu neler?

-11 derecede Balkan gezisi yapmak kemiklere bütün yaz yetecek donma modülünü sol şeritlere sığmayacak hızda yüklemek demekmiş. Yani fena donduk. Hatta donmalara doyamadık. Yerel halk mezkur coğrafyanın aslında normalde soğuk konusunda daha insaflı olduğunu iddia etseler de o soğukta şoklanan bünyelerimiz nedense bu tezlere şüpheyle yaklaştı. Neyse cumartesi sabahı aynen taksi – taksim – havataş vasıtasıyla Atatürk’e ulaştık. Hayatımda ilk defa güvenlik kapısından ilk kişi olarak expres hızla geçtim (TR’de tabi) o da ayrı bir güzellik oldu. Uçak tam vaktinde kalktı son sürat Büyük İskender Havaalanı’na indik. İnstagram için gerekli çalışmalar, sonrası döviz bürosundan yerel kurlara dönüş yapmaca. Hafta sonu etkisi de olabilir tabi  1 eur 60 dinar civarı olan kur 54 dinar etti. Tabiki 3’e 5’e  bakma telaşesinde değiliz – just fyi.. hakikatten bakmayın, Üsküp über ucuz bir yermiş otel, ulaşım, yeme – içme magnet dahil iki gün 40 eur harcadık.

Destan’da köfte yedik, güzelmiş, köfte işte…köprünün yeni şehir tarafında (hıristiyan tarafı), kiril harfleriyle yazılmış tabela, kanımca etrafta soracak insan bulursanız gösterirler, bu kadar soğukken aklına mukayyet olmuş Üsküplü kapalı mekanlarda / evlerinde takıldığından biz pek denk gelmedik – belki pazar etkisi ama direk de önümüze çıktı lokanta – şans 🙂

Havaalanı – otel – havaalanı transfer Vardar express – her gün için farklı bir tarife var vardar express sitesinden saatlere bakıverin tercih ederseniz, kendisi rahat bir servis, güzel bir hizmet. Havaalanı – şehir merkezi 175,00 dinar (3 eur civarı) Holiday Inn Otelin önünde bırakıyor. Oradan otele ulaşmak yürüyerek 5 dakika filan sürdü. Düz hiç sapmadan kasmadan çok bulunası koordinatlarda konuşlanmış otel, bu arada Üsküp’te en çok sevdiğimiz şey otelimiz oldu. Sıcacık, yataklar süper rahat. Banyoda duş teknolojisinde sınır tanımamışlar. Banyo filan gayet temiz geniş, oda da aynen. Burada sıcacık kelimesi üstünde bir daha durmak istiyorum. Aradığımız balkan sıcaklığını iliklerimize kadar burada hissettik.Kahvaltı çok başarılı, bir de kahvaltı salonundaki teyze, resmen bizi bağrına basıp besledi canım benim 🙂

Bloglarda az araştırma yapan herkes aman da börek zaten balkan işi yenmeden gelinmeye buyrulduğunu görmüştür. Biz de yedik, güzel, börek işte… simit de atlanmaya ama evet kesinlikle öyle! Yağ kullanmakta ellerini korkak alıştırmamış Makedon ustalarımız sonuç pek lezzetli istanbul sokak veya pastane simiti gibi değil, yiyin anacım.

IMG_3318

Sonra bir de Matka Kanyonu maceramız var. Aman da eksik kalmayın ey seferiler denilen. 60 numaralı belediye otobüsümüz gidiyormuş. Onun da saatleri var. Otelimiz tarifeyi basıp elimize tutuşturuverdi sağolsun. Makedon iett’si de 3 aşağı 5 yukarı tarife saatlerine sadık sağlıyor bu hizmeti. Kanyon …. evet … kanyon; yeşil, dere, yani mesire konsept, seveni için tepede dereye ek göl de varmış ama buzz. Az instagram çalışması sonra mevcut tek restauranta kendini konuşlama. İçeride bir Charles Bukowski (cc Yasemin A.) temizlik – bahara inşallah! Neyse ne pek yaşanılası ne de pek anlatılası bir tecrübe, sonra dönüş otobüsü beklemece ve bu sırada donmamış hangi kemiğimiz kaldı diye kendimizden geçmece.

Uzun lafın kısası Üsküp gezimiz için söylenecek pek bir şey yok! Paçoz bir şehir, beyaz saray every where (cc Gülşen K.). Avrupa Birliğinin tüm fonları heykel olup vücut bulmuş. Eski çarşı ne eski ne de çarşı, sonra müzeler bölgesinin önünde Karayip Korsanları İskenderin izinde bünyeler de az dumur. Bir kavram karmaşası mimari potpuri.

Gitmeden okuduğum bir blog şehri gezmek için 3,5 saatlik süre vermiş pek haklı imiş. İlk defa görecek bir şey yok gerçekten bir şey yok çıktı. Biz ultra şendik gezimiz boyunca o ayrı yani grup bombe olunca samanlık seyran durumları. Şimdi bütün bunlardan sonra ben kimseye kendini yak demem de benim gideceğim varsa kimseye kulak asmam. Yani gitmek isteyen sonuçlarına katlanmak suretiyle yine de gitsin bir Üsküp havası alsın! ama ille de Ocakta alsın!! 🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s