Müftüsü Kendisinden Ünlü İskeçe Gezi Rehberi

Hafta sonu alıp başımı gideyim de arayı açmadan kürkçü dükkanına döneyim, hem tanıdık olsun hem de kendimi yurt dışında hissedeyim diyenleri bağrına basan kasaba – şehir İskeçe!

ebvs0499

Ben de aman da Gümülcine ile beraber bu müftüsü pek meşhur Batı Trakya şehrini ziyaret edeyim diye yola çıkmadım. Hatta Batı Trakya şehirlerinden, kurabiyesinden ötürü Kavala’ya hep daha bir sempatik yaklaşmışlığım var ama evren beni bir şekilde bir yerlere çağırıyor ben de hep icabet ediyorum 🙂

icmc3517

Biz perşembe akşam biletleri alıp cuma sabah yola çıkmak şeklinde bir seyahat yaptık, bu ani davranışa plan diyemeyeceğim tabi 🙂

Oteli booking.com’dan Xanthippion Hotel den yaptık. Kahvaltı dahil iki kişi gecelik 45 eur. Merkezi ama eski bir otel. Odalar temiz, ferah biz memnun kaldık, tavsiye de ederiz. Kahvaltısı da beklentilerini kuş sütü seviyesinin altında tutan kitleyi tatmin edecek seviyede 🙂

Gezilecek yerler, yapılacak aktiviteler konusuna gelirsek İskeçe’nin turistik çekim merkezi eski evlerin olduğu Palia Poli (Eski şehir) kısmı. Osmanlı zamanından kalma çok güzel evler var özenle korudukları. Bol resim çekmelik. Sanırım bazıları müze gibi gezilebiliyor ama biz o kısmı pek çalışmadık açıkcası. Yerel halka danışılabilir daha detaylı bilgi için hiç Faruk Eczanesi sorunsalı yaşanmıyor 🙂 buradaki Türkler bildiklerini tam biliyor, bilmediklerini ilgili kişilere yönlendiriyor 🙂

ugqi2922

Biz mesela bu tutumu eski tütün depolarını ararken test ettik. Eski şehir kısmında aranırken bulduğumuz biri bizi bir bilen kişi olarak semt bakkalına yönlendirdi, semt bakkalı da uygulamalı adres verdi sağ olsun biz de çok rahat bulduk.

Processed with VSCO with oc preset

Peki biz niye tütün deposu aradık? Yani çok şükür depo depo tütün arayacak bağımlılık krizleri yaşamıyoruz 🙂 burada işte gezilecek yerler iki noktasına geliyoruz; Selanik – Kavala – İskeçe bölgeleri 19. y.y.’da tütün ticaretinden dolayı çok zengin olmuş. Bu bölge kaliteli tütününü Avrupa’ya ihraç ediyormuş ve etrafta bir sürü o zamanda kalma tütün deposu varmış. Bu depoların çoğunluğu metruk bir halde ama tam instagramlık. Herhalde yakın zamanda restorasyon ve topluma kazandırma çalışmalarına da başlarlar, çünkü hem merkezi, hem estetik hem de geniş güzel binalar.

hwdj6100

Bir de şubat sonunda otobüs otobüs tur düzenlenen çılgın İskeçe karnavalı meşhurmuş. Biz tamamen şans eseri karnavaldan bir hafta önce gitmiş olduk, hem karnaval hazırlıklarını gördük hem de o kalabalığa karışmadık. Ama eğlence, kalabalık, hareket sevenler için bilinen tur şirketlerinin düzenledikleri bir gece konaklamalı İskeçe karnaval turları mevcut, internetten çok rahat ulaşabilirsiniz programlarına.

Son olarak cumartesi kurulan pazarı da meşhurmuş, çarşı pazar gezmeyi sevenler not ediversin.

tppx3982

İskeçe’de yoğun bir genç nüfusu var. Bu da hareketli gece hayatı olarak bize dönüş yapıyor tabiki 🙂 Etrafta çoktan seçmeli rahat uygun eğlenmelik bir çok mekan mevcut. Biz eski şehir kısmında bulunan Central Post, Dili Dili ve Montas’ı denedik üçünden de çok memnun kaldık.

Yeme – içme konusunda da bize yine eski şehir kısmında Meze Bar tavsiye edildi ama biz bir açlık anında souvlaki deneyelim deyip Derlisimo diye bir büfe denedik pek de memnun kaldık. Yalnız porsiyonlar biraz büyük sonrasında hiç bir şey yiyemedik.

juap6613

İstanbul – İskeçe Ulaşım

Biz otobüsle gittik. İstanbul veya Keşan’dan genelde Dedeağaç (Alexandroupoli), Gümülcine (Komotini), İskeçe (Xanthi), Kavala şeklinde Selanik’e kadar gidiyor. Kamil Koç ve Metro günde karşılıklı 3 sefer düzenliyor ama gidiş dönüş saatlerini kontrol etmek gerekebilir, hafta içi her gün yok sanırım. Ulusoy da eskiden sefer yapıyormuş ama şu sıralar askıya almış. Biz dönüşte sadece Metro’da yer olduğu için Metro ile gidip geldik, geniş rahat otobüsler, ekranlı şarj üniteli, tabi ki her yere uğramalı 🙂 Aslında giderken direkt gittik, hatta bir iltica krizi patlak vermeseydi gayet de hızlı geçecektik sınırdan ama çikolata renkli bir katılımcımızın sahte vize olayı patlak verince biz yaklaşık 3 saat sınırda bekledik. Lakin dönüşte İskeçe – Kipoi Sınır Kapısı (Yunanistan’ın İpsala muadili) arasındaki tüm köylere uğradık. İstanbul – Keşan arası yaklaşık 3 saat sürüyormuş, Keşan – İskeçe arası da yaklaşık 3 saat. Sınır geçme süresi biraz şans. Ama bayram seyran harici günlerde genelde sıkıntı olmuyormuş.

Arabayla geçmek de gayet kolay gözüküyordu. Biz tabi 3 saat bekleyince az biraz muhtar kıvamına geldik 🙂 uluslararası sürücü belgesi ve sigorta yaptırılması gerekiyormuş. Belge adlarının üzerine tıklayarak nasıl edinildiğini görebilirsiniz. Araç size ait değilse bir de noterden bir nevi muvafakatname gibi bir şey almanız da gerekiyormuş.

Bir de sınırdan geçerken sigara – alkol limitleri konusunda uyarılar var. Bazen kontrol ediyorlarmış bazen etmiyorlarmış. Yunanistan’a sadece 2 paket sigara sokmak serbestmiş, eğer duty free’dan alayım dönüşte de Yunanistan duty free’sinden alırım gibi bir plan yapacaksanız totemlerinizi ona göre ayarlayın!

mydx3059

Bu yazının da ana teması tütün ve benzeri ürünler oluşturmuş gibi oldu sanki 🙂 sigara sağlığa zararlı! ben içmiyorum siz de içmeyin anacım!

P.S. 1 Tütün deposu demişken Paşalimanı Devlet Opera Balesi binası da eski tütün deposu, hatta İskeçe’dekilere çok benziyor, kıyas kısmında eksik kalmak istemezseniz Fethi Paşa Korusuna giderken bir bakıverin

P.S. 2 sitenin ismi coffeebeetravels ama ben kahveden neredeyse hiç bahsetmiyorum, sadece kendime içiyorum gibi bir durum var 🙂 O zaman kahve severlere az hayrım dokunsun. İskeçe’de Juliette isminde bir üçüncü dalga kahveci var.

P.S. 3 Bir de son zamanlarda 11 yaşındaki yeğenimin sevmesinden dolayı ilgi alanıma giren bubble tea’ciler var. Bu ne menem bir şeydir diyecekler için çay benim için toptan neredeyse bir boş küme. Ama biraz çaba göstermem gerekirse soğuk içilen, içinde rengarenk küçük topçuklar olan çeşitli aromalarda çay bazlı bir uzak doğu içeceği. İskeçe’de de bir tane var – yine bildiniz eski şehir kısmında 🙂 İsmi bubblelicious, meraklılarına, yeni bir şey denemek isteyenlere duyrulur!

P.S. 4 Ben hep keyifli yazılar yazmaya çalışıyorum ama aslında Gümülcine müftüsünün biraz hüzünlü bir hikayesi var, yıllarca o bölgedeki Türklerin hak ve özgürlükleri için çalışmış, hukuk mücadelesi vermiş bence biraz ilgiyi hak ediyor. Merak edenler için kendi resmi sitesinde hikayesi bu şekilde anlatılmış.

En final P.S. II. Abdülhamit’in imparatorluğun dört bir yanına saat kulesi dikmek gibi bir alışkanlığı varmış. Saat kuleleri güzel, burada da var.