Ayaz Zamanı Az Gezilmiş Eskişehir Rehberi

Her ne kadar rehber yazsam da özünde hafta sonu kaçmağımız içerikli yazı serimden devam Eskişehir gezimiz bu seferki yazı konunum.

Bir tam gün bile etmeyen geziden ne kadar satır çıkaracağım hep beraber göreceğiz.

Bu gezimizde konaklama için kendimize The Merlot Hotel Eskişehir‘i uygun gördük. Bu sefer hem otel hem de personelden çok memnun kaldık. Ayrıca bu otelin çevresi yemek yemek vs için çok ideal. Biz yemek için sosyal medyalarda pek övülmüş bir mekana gittik ama herhalde mekanın övülme konusu çeşit biraları idi sadece ve o kadar bira sonrasında ne gelse gideri oluyordu. Biz çeşitli sebeplerden alkol almamayı tercih ettiğimiz için gelen yemeklerle tüm gerçekliği ile yüzleşmek zorunda kaldık. Otelin çevresindeki yemek yerlerini görünce her şeyin bir sebebi var deyip kendimize bölgeyi not ettik 🙂

Yemekten sonra otelden önce Kronotrop’ta kahve içtik, en azından kahve konusunda sıkıntı olmadı. Ertesi gün de otelde boşanıp da semerimizi yediğimiz için Eskişehir sınırları içinde öğün olarak başka maceramız olmadı. Yani çi-çiğ-şıh börek, boza vs gibi yerel lezzet olaylarına hiç giremedik.

İlk gün akşam üzeri Eskişehir’e gelip yemek ve kahve sonrası biraz ayaz da yiyip otelimize yerleştiğimizden hiç bir şey yapmamıştık. Sabah kahvaltıdan sonra kendimizi hemen Odunpazarı’na atıverdik.

Öncelikle Eskişehir gerçekten tüm övgüleri hakkediyor. Çok güzel bir enerjisi var. Biz kısıtlı vakitte bir tek Odunpazarını gezebildik. Onu da kanımca tam yapamadık.

Biz önce OMM – Odunpazarı Modern Müzeye gittik, hem odun hem modern kelimelerinin hakkını tam anlamıyla veriyor.

Müze çok güzel ben modern sanattan pek haz etmiyorum ama bu müzeyi gezerken hiç sıkılmadım hatta bazı bölümlerinde gayet de eğlendim.

Yine geçmiş gün olduğu için bu müzenin de giriş ücretini hatırlamıyorum ama öğrenci kimliklerimizin hakkını sonuna kadar verdiğimizden burada da bu imkanı pas geçmediğimizi net hatırlıyorum 🙂

OMM’la ilgili bir de kafesinden bahsetmek istiyorum. İçerik ve ortamı değme 3. dalga kahvecilere taş çıkarır, sıcak ortamında yayılmak da çok keyifli olur. Hatta sırf kafesine bile gidilir.

OMM’dan sonra Yılmaz Büyükerşen Balmumu Heykeller Müzesine gittik. Buranın da çok düşük bir giriş ücreti vardı. Yılmaz Büyükerşen Eskişehir ile beraber bir takdir konusu olsa da ben her zamanki gibi çok yüzeysel takıldığımdan kendisinin ne akademik geçmişine ne de sanatçı kişiliğine hiç odaklanmamıştım. Müzeyi gördükten sonra gerçekten çok takdir ettim. Marifet iltifata tabi olmalı. Anıtkabir’deki Atatürk’ün balmumu heykelini kendisi yapmış ve o heykel benim gördüğüm balmumu Atatürk heykelleri arasında en çok kendine benzeyeni.

Müzeye gelecek olursak, hoş vakit geçiyor, kim kimmiş tahmin etmek genel bir eğlence konusu. Müzenin bazı noktalarında resim çekmek yasak, sadece müzenin yetkili fotoğrafçısı resim çekiyor ve bu hizmetten elden edilen gelirler kız çocuklarının eğitimine aktarılıyor. Bence güzel bir girişim ❤

iki günün sonunda müze gezmeye doymayan benliklerimizi en son Çağdaş Cam Sanatları Müzesine attık.

Bu müzenin kendisi OMM’dan daha mı modern ya da Paşabahçe mağazası toptan daha mı sanatsal diye bir süre düşünmedik değil 🙂 Bu müzenin güzel tarafı konağın üst katı, galiba bir şehir tarihi anlatısı gibi düzenlenmiş o kısmı da açıkcası pek ilginç değildi ama avluya bakan balkon, pencereleri filan pek sempatikti. Bu müzenin de yine benim hatırlamadığım düşük bir giriş ücreti vardı.

Çağdaş Cam Sanatları Müzesinden sonra bir süre Odunpazarındaki diğer konakları dışarıdan gezdik, resim çektik, sabah geldiğimizde önünde sıra olan fırından haşhaşlı ekmek aldık ve evimize dönmek üzere yola revan olduk. Haşhaşlı ekmek çok başarılı idi. Maalesef fırının ismini not almamışım 😦

Bu yazı da burada biter, görüldüğü üzere yine hamiş yok 🙂